Emily effektus – így mutatott új karrier irányt a Netflix

2021 eleje – csak egy sorozatot kerestem estére

Nem voltam az elsők között, akik rákattintottak az Emily in Paris-re. A sorozat már futott egy ideje, mire végül elindítottam. Talán a borító, talán a háttérzajként pörgő social hype, vagy csak a kíváncsiság – de egy este egyszer csak elindult.
És már a második rész után azon kaptam magam, hogy „Ez én is lehetnék…”

Egy korszak vége, egy másik kezdete

Akkoriban grafikai tervezéssel foglalkoztam egyéni vállalkozóként. Amúgy minden rendben volt: voltak ügyfelek, jöttek a megbízások, de belül már éreztem, hogy nem ez az, amit hosszú távon csinálni szeretnék. Régóta ott motoszkált bennem a social média világa – nem csak mint felhasználó, hanem mint lehetséges szakmai irány.
Emily karaktere, bármennyire is meseszerű, megerősítette bennem, hogy a kreativitásból másképp is meg lehet élni.

A „másként emlékezetes” hatás

Nem tudnék egy konkrét jelenetet vagy kampányt kiemelni, inkább egy érzés maradt meg: hogy ha karakteres vagy, emlékeznek rád.
És ez a gondolat nálam valamit elindított. Nem feltétlenül a ruhákkal (bár a ruhatára ikonikus), hanem azzal, hogy valami szokatlant, figyelemfelkeltőt hozott be a megszokott környezetbe.
És én is szerettem volna az a „más lenni”.

Fotó: Tell Tale TV

Aktívból tudatos felhasználóvá

Addig is aktív voltam Instagramon – de inkább csak mint felhasználó.
A TikTok akkoriban még csak épp robbant, 2021 nyarán töltöttem le. Egy általános iskolában tanítottam informatikát, és a gyerekek rendszeresen nyaggattak: „Cynthia néni, le van maradva, ha nem tiktokozik!”, illetve „nem csak butaságok vannak rajta, higgye el!” – és végül beadtam a derekam.
És hirtelen egy teljesen más világ nyílt ki. Egy olyan világ, ahol ötletből lehet építkezni. Ahol a kreativitás nem csak „szép dolgokat jelent”, hanem kapcsolódást, figyelmet és hatást.

Újragondolt ötletek, újragondolt jövőkép

Régen is az ötleteimből éltem – csak másmilyenekből. Inkább kézzelfogható, vizuális dolgokat hoztam létre: grafikák, arculatok, „klasszikus” kreatív munka.
Azt viszont nehezen tudtam elképzelni, hogy abból is lehet komolyan vehető, hosszú távon építhető munka, ha valaki videókat gyárt vagy Instagramra posztol. Hogy ez nem csak időtöltés vagy kiegészítés – hanem egy értékteremtő, kreatív pálya is lehet.
Emily karaktere először furcsának tűnt ebben a világban – aztán rájöttem, hogy igazából csak én nem láttam még így a dolgokat.
Emily viszont pont ezt testesítette meg: a vakmerő bátorságot, amikor valaki bedobja magát.

Ma már máshonnan nézem

Lehet, hogy nem luxusmárkákkal dolgozom Párizsban. De az biztos, hogy az első rész óta teljesen más szemmel nézem a social médiát – és saját magamat is benne.

Fotó: Tell Tale TV

Social media