Az Emily in Paris epizódjaiban gyakran történik meg, hogy Emily nemcsak kitalál egy kampányt, hanem ő maga is szereplővé válik benne. Léghajós videó a volt barátjával, kampányfotók egy ágyban pózolva, vagy egy divateseményen mosolyogva – Emily gyakran nemcsak szervezi, hanem arcként is képviseli a márkákat. Ez a narratíva nemcsak szórakoztató, de izgalmas kérdéseket is felvet.
Lehet-e a marketinges a kampány arca?
Nem influenszer, nem modell, nem a termék arca – hanem a projekt gazdája, a kampány menedzsere az, aki végül szerepel a kreatív anyagokban. A való életben ez ritkán fordul elő, de nem elképzelhetetlen: kisebb márkáknál, induló projekteknél, vagy amikor nagyon erős a személyes kötődés egy kampányhoz.
De vajon érdemes-e?
Előny: hitelesség, sztori, emberközpontúság
Az emberek emberekhez kapcsolódnak. Ha valaki nemcsak megtervez, de fel is vállal egy kampányt, az azonnal közelebb hozza a márkát a közönséghez. Különösen erős ez a hatás, ha a kampány üzenete egybeesik a menedzser értékrendjével, vagy valóban saját ötletből indul ki. Egy őszinte videó, egy bétaverziós terméket kipróbáló kreatív szakember sokkal emberibb, mint egy tökéletesre retusált modell.

Fotó: Tatler
Kockázat: kimerítesz egy szerepet, és te leszel a márka
Ha túl gyakran jelenik meg ugyanaz az arc, az könnyen zavaróvá válhat – különösen akkor, ha több különböző márkánál tűnik fel ugyanaz a személy. A kampány így elveszítheti frissességét, egyediségét, és akár félrevezető is lehet a közönség számára.
Ez akkor is problémás, ha a márka náladnál több akar lenni. Ha a te arcodhoz kötik a sikert, nehezebb lesz mást is pozicionálni benne. Ráadásul egyfajta elvárást is teremtesz, hogy mindig szerepelj. Ami hosszútávon fárasztó lehet.
Személyes: hol a határ?
Én is szerepeltem már ügyfélvideókban – legtöbbször csak a kezem látszott, de volt olyan is, ahol az arcom, teljesen, közelről. Sokat gondolkoztam rajta, hogy ez mennyire fér bele nekem – főleg egy ilyen kis városban, mint Mosonmagyaróvár. Végül arra jutottam: olyan ügyfelek olyan színvonalas anyagaiban szerepeltem, amiket bármikor szívesen felvállalok. És talán ez itt a kulcs.
A valóságban nem párizsi luxusmárkákhoz tudjuk adni az arcunkat – hanem nagyon is valós, helyi projektekhez. Mielőtt szereplőként jelenünk meg egy kampányban, érdemes átgondolni: milyen szerepben látnám szívesen magam a social mediában? Mert lehet, hogy két év múlva már kellemetlen lesz visszanézni, hogy egy kampány kedvéért hamburgert tömtél magadba, és kínosan vigyorogtál a kamerába.
Valóság: kreatív kampány nem egyenlő szelfi
A sorozatban Emily rendszeresen szerepel a kampányokban – sokszor úgy, hogy közben saját magát is promózza, néha a márka rovására. A valóságban ez ritka, és nem is mindig szerencsés.
Mi inkább a kamera túloldalán ülünk. Valós ügyfelekkel, valós határidőkkel próbálunk megtalálni az egyensúlyt: láthatónak lenni annyira, amennyire muszáj – és láthatatlannak maradni annyira, amennyire lehet. Mert igenis számít, ki van a képen. De még fontosabb, hogy miért éppen ő, és mit akarunk vele üzenni. A márka valódi ereje nem a szereplőben, hanem a koncepcióban rejlik.

Fotó: Glamour magazine
A marketinges nem attól lesz jó, hogy szerepel egy kampányban – hanem attól, hogy működtetni tudja azt. A kreativitás pedig nem a reflektorfényben kezdődik, hanem ott, ahol ötletből folyamat, majd eredmény lesz.
Emily inspirálhat, de a saját határainkat nekünk kell kijelölnünk. Akár szereplők, akár ötletgazdák vagyunk benne.